Meredith Belbin

Meredith Belbin

Biografie


Dr. Meredith Belbin identificeerde de Teamrollen oorspronkelijk als onderdeel van een uniek onderzoek naar teams dat plaatsvond aan de Henley Business School en dat een bedrijfssimulatiespel omvatte. In 1969 werd Dr. Belbin uitgenodigd om dit bedrijfsspel te gebruiken als uitgangspunt voor een studie naar teamgedrag.


Onderwijs
Meredith Belbin was dertien jaar oud toen de Tweede Wereldoorlog uitbrak. Meredith woonde in een gebied dat bekend werd als "Bomb" Alley in Sevenoaks en weigerde met zijn moeder en zussen te worden geëvacueerd. Hij gaf er de voorkeur aan zijn opleiding voort te zetten op de Royal Grammar School in High Wycombe, waar hij al lovende rapporten kreeg van de directeur. Meredith suggereert dat het thema van het spelen op je sterke punten en het beheren van zwakke punten kwam naar voren, zelfs op deze vroege leeftijd, met zijn slechte prestaties in wiskunde wordt afgezwakt door uitmuntendheid in het Latijn.

In Cambridge
Tegen 1945 was het moeilijk om een plaats in Oxford of Cambridge te bemachtigen, omdat er veel werden gereserveerd voor ex-militairen. Met een essay dat Dr Belbin bescheiden beschrijft als "hoogstaande waffel", ging hij toch klassiek studeren aan het Clare College in Cambridge.

Na een paar jaar werd Meredith moe van zijn vak en zag hij een aanstaande carrière als leraar klassieke talen als een nogal onsmakelijke optie. Meredith hield zich nooit aan de conventies en begon te lezen over antropologie en economie, waarbij hij zich urenlang wegstopte in de wereldberoemde universiteitsbibliotheek van Cambridge.

Deze informatie is alleen voor leden


Log eerst in om de volledige informatie te zien.

Bekijk andere Kahuna's

Page [tcb_pagination_current_page] of [tcb_pagination_total_pages]

>